آخرین اخباراجتماعیفرهنگی

تعدادخودروهای آلمان دو برابر ایران ، تلفات انسانی 6 برابر کمتر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،  در توصیف تصادفات جاده‌ای کشورمان گفت:نرخ بالای تصادفات جاده ای در ایران موضوعی چند لایه بنا به پیامدها و عوارض چندگانه و ماندگار آن است؛ این پدیده را باید به عنوان معضل برآمده از فرایند نوسازی و حضور اتومبیل، به عنوان یکی از نمادهای  زندگی مدرن، در خانواده های ایرانی تلقی کرد.و علت های مختلفی را می توان سراغ گرفت. از بی احتیاطی ها، قانون گریزی،ختلال در سلامت روان ، مخدرهای صنعتی، خستگی، زیر ساخت های جاده ای تا ساختار فنی اتومبیل های تولید شده.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت الگوهای رانندگی در ایران مناسب نیست، به گونه ای که نرخ تصادفات ترافیک جاده ای در ایران را پنج برابر نرخ جهانی اعلام می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود:‌ فاصله نه با مقیاس زمان بلکه با مقیاس مسافت بیان می شود. عنوان نمی شود یک ساعت راه مانده بلکه عنوان می شود ۸۰ کیلومتر راه باقی مانده است. بنابراین، ادراک از زمان و مکان در این ۲ فرهنگ متفاوت و نتیجه آن الگوهای متفاوت رانندگی است.

سومین یکشنبه ماه نوامبر میلادی روز جهانی “یادمان قربانیان تصادفات رانندگی”  است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن