آخرین اخباراجتماعی

تاخیر یا تعویق؟سرنوشت کنکور امسال چه می شود؟

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری صارم آنلاین پیشنهاد بازگشایی مدارس از ابتدای اردیبهشت ماه ممکم است به اجرا درآید و فروردین ماه مدارس تعطیل باقی بمانند.

این اتفاق البته روی بسیاری از رویدادهای دیگر که زنجیروار به هم وصل شده اند تاثیر میگذارد.مشاور وزیر آموزش و پرورش می گوید: تا کنون یک ماه تعطیلی داشته‌ایم که ممکن است بعد از عید نوروز هم تداوم یابد. حداقل ۵ سناریو را برای وضعیت‌های محتمل پیش‌بینی کرده‌ایم.

عبدالرسول عمادی در تشریح این سناریوها افزد: اولین سناریو، تشکیل کلاس‌ها بعد از ۱۵ فروردین است. به این ترتیب یک ماه وقفه اسفند ماه را داریم که با آموزش در فضای مجازی، ارتباط معلمان با دانش آموزان و آموزش تلویزیونی تا حدی جبران شده است و پیش بینی شده ۵ شنبه‌ها هم در صورت بازگشایی مدارس به روزهای آموزش افزوده شوند. در این صورت تغییر چندانی در برنامه امتحان نخواهیم داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته پیشنهاد کردیم با توجه به یک ماه تعطیلی اسفند، امتحانات به جای روزهای ابتدایی خرداد، از ۱۷ خرداد برگزار و کنکور هم ۱۵ تا ۲۰ روز معوق شود.

عمادی با بیان اینکه قرار است این سناریوها امروز شنبه در شورای معاونین نهایی شود گفت: سناریوی بعدی این است که مدارس از اول اردیبهشت باز شود و به همین نسبت آزمون‌ها با تاخیر برنامه ریزی می‌شوند و پیشنهاد می‌شود کنکور هم یک تا دو هفته به تعویق بیفتد و نیمه خرداد تا اواخر خرداد را برای آن پیش بینی کردیم.

وی افزود: اگر تا آخر خرداد هم نتوانیم کلاس‌ها را تشکیل دهیم باید به برگزاری آزمون‌ها در مرداد و شهریور فکر کنیم و آزمون سراسری هم در مرداد یا شهریور برگزار شود. البته باید حواسمان باشد به سال تحصیلی بعد آسیب نرساند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که تشکیل کلاس حضوری برای رفع اشکال حتما در برنامه‌ها باشد گفت: حتی اگر بعد از عید کلاس‌ها باز هم با تاخیر شروع شد باید فرجه‌ای برای رفع اشکال گذاشته و بعد امتحانات برگزار شود.

عمادی ادامه داد: این موضوعات در جلسات شورای معاونین وزارتخانه بحث می‌شود و در نهایت باید در ستاد ملی کرونا هم به بررسی شود. ستاد ملی مدیریت کرونا اختیار دارد که اجازه دهد تقویم آموزشی یا زمان کنکور به تعویق بیفتد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی درباره نقش معلمان در این ایام گفت: برنامه‌ای که طراحی شد و توسط مدیران مدارس مراقبت می‌شود این است که ارتباط معلم و دانش آموز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برقرار باشد. تا جایی که در استان‌ها رصد شده این ارتباط برقرار است و طوری نبوده که معلمان اقدامی نکرده باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران مدارس و ملعمان اهمیت این موضوع را بسیار سریع درک کردند و این ایام را، تعطیلی مطلق تلقی نکردند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن